Kvákův barevný podzim
tématický blok „Kvák jde do školky“
Charakteristika – seznámení s postavou žabáka Kváka, seznámení s prostředím školy a jejího okolí, posilování vztahů mezi dětmi, učitelkami a rodiči, společné vytváření pravidel soužití v MŠ.
dílčí vzdělávací cíle :
Dítě a jeho tělo - osvojení si dovedností důležitých v podpoře zdraví, bezpečí, osobní pohody a pohody okolního prostředí
Dítě a psychika – rozvoj komunikativních dovedností
Dítě a ten druhý – rozvoj prosociálního chování ve vztahu k druhému
Dítě a společnost – rozvoj základních kulturně – společenských postojů
Dítě a svět – osvojení si poznatků a dovedností potřebných k vykonávání jednoduchých činností v péči spoluvytváření zdravého a bezpečného prostředí
Podtémata( projekty) – stručná charakteristika:
Všichni jsme kamarádi – seznámení nově příchozích dětí s kolektivem, představení nového kamaráda – žabáka Kváka, rozhovory o prázdninách, výtvarné vyjádření pocitů dětí, společné tvoření pravidel.
Naše třída – seznámení s prostředím třídy, tělocvičny, s hračkami, umývárnou a toaletou,šatnou, poznávání značek dětí…Společné hry na posílení sounáležitosti s kolektivem.
Už znáš celou školku ? – seznamování s okolím školky ( zahrada, lesy) prohlubování znalostí jmen kamarádů a zaměstnanců školy, postupná adaptace na prostředí MŠ.
tématický blok „Kvákova sklizeň“
Charakteristika – poznávání různých podzimních plodů, rozlišování lesních stromů, sběr a výtvarné využití přírodnin, rozlišování s pomocí všech smyslů – chuť, zrak, čich a hmat.
dílčí vzdělávací cíle :
Dítě a jeho tělo - rozvoj pohybových schopností a dovedností v oblasti hrubé a jemné motoriky
Dítě a psychika – osvojení si některých poznatků z oblasti přírody
Dítě a ten druhý – rozvoj kooperativních dovedností
Dítě a společnost – vytvoření povědomí o mezilidských morálních hodnotách
Dítě a svět – pochopení, že změny způsobené lidskou činností mohou chránit, ale také ničit
Podtémata( projekty) – stručná charakteristika:
Co vyrostlo na zahrádce – poznávání, ochutnávání , pojmenování všeho co podzimní zahrádka nabízí. Výtvarné zpracování námětů ovoce, zelenina.
Co najdeme v lese – vycházky do lesů kolem Nečtin, sběr plodů a listů, vzájemná spolupráce při vytváření přírodních koláží a staveb z přírodnin, poznávání stromů, jejich rozlišování na jehličnaté a listnaté.
Hrajeme si s přírodou – osvojování si nových poznatků z oblasti živé i neživé přírody, různé pokusy, při kterých se děti seznámí s některými vlastnostmi přírodnin
tématický blok „Svátek žabáka Kváka“
Charakteristika – společné prožívání oslav svátků a narozenin,nacvičování vystoupení pro seniory, rozvoj pozorovacích schopností při pobytu venku,spolupráce při různých činnostech.
dílčí vzdělávací cíle :
Dítě a jeho tělo - vytváření zdravých životních návyků a postojů
Dítě a psychika – rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností
Dítě a ten druhý – vést děti k dodržování dohodnutých a pochopených pravidel soužití v MŠ
Dítě a společnost – seznamování dětí se světem lidí,kultury a umění
Dítě a svět – seznamování dětí s místem a prostředím ve kterém žije
Podtémata( projekty) – stručná charakteristika:
Draci a počasí – radostné prožívání podzimních dnů, společné pouštění draků, vedení dětí k pochopení souvislostí mezi počasím a ročním obdobím, tvoření draků a podzimních obrázků
Hrajeme divadlo – dramatizace pohádky na téma podzim a Kvák, hry s maňásky, tvoření kulis, převlékání do kostýmů, radostné prožívání společných chvil v MŠ, využití říkadel a jednotlivých básniček k rozvoji grafomotorických dovedností
Popřejeme babičkám a dědečkům – nácviky na vystoupení, nácvik nových básní a písní, tancování při hudbě, rytmizace, tvoření dárků, upevňování vzájemných vztahů mezi dětmi, rodiči a prarodiči